Wednesday, December 11, 2013

Gambar Tembok Pemisah Israel Yang Tak Pernah Anda Lihat

Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin2 Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin

Pada tahun 2005, Israel telah membina sebuah tembok di daerah yang ternyata jelas bukan wilayahnya. (Jika kita mengaku ia ada wilayah).dua kali ganda ketinggian tembok Berlin dan sepanjang 730 km. Ia memisahkan 90,000 populasi Palestin dibahagian Barat dan 42,000 orang dibahagian Timur. Lebih setengah juta orang Islam menerima kesan yang teruk akibat tembok ini.

Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin3 Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin

Gambar-Tembok-Pemisah-Israel-Palestin1Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin2 Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin

Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin4 Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin

Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin5 Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin

Dengan pembinaan tembok haram ini, ternyata jelas Israel telah mengulangi sejarah kekejaman Nazi ketika perang dunia ketiga. Ketika itu orang-orang Yahudi dikurung dalam Ghetto. Ghetto adalah satu kawasan di mana orang-orang Yahudi dikurung dan pergerakan mereka terkawal sebelum dibunuh.

Tembok pemisah yang dibina oleh pengganas Zionis-Israel ini menelan belanja yang sangat besar dan tidak pernah diumumkan kosnya. Kos pembaikan kerosakan sepanjang 1 kilometer sahaja, menelan belanja US$4.7 juta. Namun orang-orang Yahudi ditakdirkan akan menerima nasib seperti yang telah diberitahu oleh Rasulullah. Mungkin inilah tembok batu yang dimaksudkan oleh Rasullullah dalam Hadis tersebut ialah batu tembok pemisah Israel – Palestin ini?

”Mereka tidak akan memerangi kamu dalam keadaan bersatu padu, kecuali dalam kampung-kampung yang terbentang atau di sebalik tembok” ( al-Hasyr : 14 )

Tengok Gambar Tembok Pemisah Israel-Palestin yang lain kat bawah.

Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin6 Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin

Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin7 Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin

Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin8 Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin

Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin10 Gambar Tembok Pemisah Israel Palestin

Umat Islam yang beriman tidak perlu gusar dengan tembok dan pohon Gharqad ini kerana kewujudannya adalah petanda ketibaan saat kemusnahan orang-orang Yahudi. Penghijrahan orang-orang Yahudi dari seluruh pelusuk dunia ke tanah Palestin sangat-sangat dialukan walaupun ia menuntut pengorbanan yang sangat besar. Percaya dan yakinlah dengan janji Allah, saat-saat kemusnahan Yahudi hampir tiba.

sumber: www.amekaw.com

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...