MEMBONGKAR KESESATAN SYIAH

Siapakah Syiah dan bagaimana ia wujud dan berkembang ???
Syiah ialah golongan yang mendakwa Ali bin Abi Tolib lebih utama daripada sahabat-sahabat lain dan mereka mengkafirkan kesemua sahabat kecuali beberapa orang sahaja.
Ajaran syiah pada hakikatnya adalah satu ajaran yang dirancang dan disusun sekian lama oleh musuh-musuh Islam. Ajaran syiah telah diwujudkan oleh seorang yahudi yang berpura-pura memeluk Islam bernama Abdullah bin Saba` .
Abdullah bin Saba` adalah seorang pendita Yahudi dari Yaman. Berpura-pura memeluk Islam di zaman khalifah Uthman bin Affan r.a. Dia telah mereka ajaran syiah yang ekstrem yang menjadi punca bersemaraknya perpecahan dalam kalangan masyarakat Islam.
Abdullah bin Saba` pernah mengungkapkan ucapan ditujukan kepada Saidina Ali r.a. : " ENGKAULAH ALLAH " Maka Saidina Ali r.a. telah mengisytiharkan bunuh terhadap Abdullah bin Saba` tetapi ditegah oleh Ibnu Abbas r.a. lalu ia dibuang daerah ke Madain (ibu negara Iran lama).
Abdullah bin Saba` lah orang pertama mengkafirkan Abu Bakar, Umar, Uthman dan tidak mengiktiraf kekhalifahan kecuali hanya dari kalangan Ahli Bait. { rujuk kitab: أصول المذاهب الشيعة الإمامية الإثنى عشرية }
Penganut syiah sering mengatakan: " Salahkah kami mencintai Ahli Bait ? " Lalu kita jawab: Tidak salah anda mencintai mereka, tapi yang salahnya apabila kamu mengkafirkan para sahabat Nabi saw yang lain !!! kenapa???
Sedangkan Nabi saw bersabda:
لا تسبوا أصحابي فلو أن أحدكم أنفق مثل أحد ذهبا ما بلغ مد أحدهم ولا نصيفه
Artinya: Janganlah kalian mencaci sahabat-sahabatku karana seandainya seseorang dari kamu bersedekah dengan emas seukuran Gunung Uhud maka (pahalanya) tidak dapat menyamai infaq para sahabatku dengan ukuran 1 mud (tukaran untuk dua gengaman tangan normal) ataupun setengahnya. (riwayat Bukhari)
 
Artikel Tentang Kesesatan Syiah:

Comments

Popular posts from this blog

Ini Senarai Ranking Tentera Terkuat Di Dunia, Malaysia Di mana?

Apa Itu Ajaran Sesat TUHAN HARUN?

Jasad Ariel Sharon Tak Diterima Bumi