Tuesday, October 22, 2013

Mencuri Tabung Derma Surau Dan Anak Yatim

Sekiranya ketika mengunjungi sesebuah kedai makan ataupun runcit, mungkin ada sebahagian daripadanya ada menyediakan tabung untuk derma sama ada untuk masjid, surau, rumah anak yatim dan sebagainya. Namun apa cuba ingin kongsikan bersama anda adalah tentang sikap seorang lelaki yang bertindak mencuri tabung berkenaan di sebuah kedai mamak. Tindakannya itu tidak disedari oleh orang ramai. Namun CCTV sempat merakamkan kejadian tersebut.
v1
Ada manusia memilih untuk jadi pencuri dan merancang tindakannya itu, sesetengahnya pula mencuri disebabkan ada peluang.
Macam lelaki dalam video ini, rasanya dia mencuri kerana melihat ada kesempatan untuk melakukannya.
Dalam video dapat dilihat, dia sedang menunggu di kaunter kedai mamak yang tidak berjaga. Agaknya nampak pula tabung derma elok je terletak di situ terus dapat idea nak cekup masuk dalam jaket.
v2
v3
Perbuatan mencuri memang dah sah-sah tak patut, curi pula tabung derma untuk masjid atau rumah anak yatim… lagilah tak patut!
Harap-harap lelaki ini insaf sebab kalau difikir-fikir, berapa sangatlah pun jumlah duit dalam tabung itu jika nak bandingkan dengan malu yang dia dapat bila rakaman ini tersebar.
Itu belum masuk bab dosa lagi…

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...