Sunday, September 20, 2015

Kenyataan Najib Ini Buat Ramai Orang Sakit Hati

Najib ini makin lama makin meluat gua tengok..bagi ucapan pun guna otak udang..tak selidik ayat sebelum berucap..kata-kata yang memang berasal dari hati nurani penuh dengan udang di sebalik batu.
Korang ada tengok tak ucapan Najib ketika Hari Malaysia kat Padang Merdeka Kota Kinabalu hari tu?
Puii..meluat gua tengok..dah lah ayat penuh muslihat..dah tu, merendah-rendahkan orang Sabah pulak. Ada kah patut, dia cakap guru-guru kat Sabah ini kurang berpendidikan? Hello, guru-guru kat Sabah ni pun ramai yang graduate kat Universiti, kat IPG, dan yang lulusan luar negara jugak..sama macam kat Semenanjung..bodoh punya statement Najib..
Ada dua janji utama Najib yang melekat kat telinga gua..pertama, 90% guru mesti terdiri dari orang Sabah, kedua, satu lebuhraya dari Kuching ke Kota Kinabalu bakal dibina dan kontraktor mesti terdiri dari orang Sabah Sarawak..
Kita tengok macam mana statistik janji ini dalam tempoh setahun dua...kalau janji dicapati..maka TUKAR dan UBAH!! lah jadinya.
Tapi kan..sejak bila Najib menepati janjinya? Janji sehidup semati dengan Rosmah, itu gua percaya..Kah kah kah..
P/S: Yang datang kat Padang Merdeka tu, kebanyakkannya adalah pilak dari pulau Gaya..also known as PATI..bagi baju merah free dan duit poket RM50 jer, konfirm akan jadi macai sementara.
 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...