10 Wanita Paling Kejam Di Dunia



Kejam dan zalim tidak pernah mengenal jantina, ini hakikat yang perlu kita akur. Biasanya terdapat faktor-faktor tertentu yang mendorong individu tertentu, termasuklah wanita untuk menjadi seseorang yang zalim dan kejam. 

Antaranya, ialah penindasan dan penyeksaan yang dialami pada masa silam, ketidakadilan undang-undang dan kepincangan masyarakat. Namun ada juga yang membunuh, sekali gus menjadi zalim dan kejam tanpa sebab yang berasas dan faktor yang munasabah.

Berikut dipaparkan 10 orang wanita paling kejam di dunia.

1. Jiang Qing(1914-1991) 

Jiang Qing atau Madame Mao adalah isteri kepada diktator Komunis China, Mao Zedong.

Beliau menjadi dalang di sebalik Revolusi Budaya China yang digelar Red Guards. Kezaliman yang dilakukan wanita ini ialah penyeksaan terhadap penduduk China yang enggan patuh pada arahan ketenteraan. Mangsa kekejamannya dikatakan melebihi 500 ribu orang

2. Elizabeth I of England(1533-1603) 

Beliau digelar sebagai Raja Paling Kejam kerana membunuh ribuan penganut Katolik di Ireland. Beliau turut terlibat dlam rompakan terhadap kapal Sepanyol dan turut menjadi dalang pemerdagangan kanak-kanak. Mangsa kekejamannya lebih kurang 1000 orang.

3. Elena Ceau Escu(1916-1989) 

Wanita kelahiran Romania ini merupakan isteri kepada pemimpin Komunis Nicolae Ceausescu. Beliau bertanggungjawab terhadap kelahiran bayi haram antara tahun 1970 dan 1980, serta melakukan penindasan di gereja dan menyekat makanan kepada golongan miskin hingga menyebabkan kebuluran. Korban kekejamannya dikatakan seramai 100 orang

4. Phoolan Devi (1963-2001) 

Beliau telah melakukan kebangkitan bersenjata bersama kumpulan samseng pimpinan bekas suaminya. Beliau telah membunuh 22 orang lelaki yang pernah merogolnya beramai di Behmai, India. Secara peribadi saya menanggap kisahnya amat menyayat hati dan keadaan telah memaksanya menjadi ganas dan kejam, sila baca di --> SINI




5. Rosemary West(1953) 

Telah melakukan pembunuhan bersama suaminya,Fred West. Beliau telah menyeksa dan membunuh 12 orang wanita termasuk anaknya. Pasangan ini juga menculik mangsa di perhentian bas sekitar Glouster,Britain.

6. Delphine Lalaurie(1775-1842). 

Melakukan penderaan terhadap kanak-kanak dengan merantai kaki dan mengurung mereka di loteng rumah. Perkara ini dibongkar ketika anggota bomba melakukan siasatan kes kebakaran di rumahnya New Orleans, Amerika Syarikat. Beliau menjadikan kanak-kanak sebagai mangsa uji kaji penukaran jantina dan membiarkan mereka kelaparan dengan menjahit mulut kanak-kanak tersebut.

7. Marybeth Tinning (1972- 1985) 

Beliau telah membunuh Sembilan orang anaknya dengan mencekik kesemua mangsa. Beliau akhirnya dihukum penjara selama 20 tahun.

8. Dorothea Puente (1929) 

Kekejamannya ialah membunuh penyewa yang menyewa di kawasan kejiran dengan memenggal kepala dan merompak wang mangsa ketika mangsa sedang tidur.

9. Karla Homolka(1970)

Beliau telah bersubahat dengan suaminya, Paul Bernado untuk merogol dan membunuh gadis termasuk adiknya sendiri, Tammy Homolka. Bagaimanapun, warga Amerika Syarikat ini dibebaskan daripada pertuduhan itu selepas 12 tahun dipenjarakan.

10. Williamina ‘Minnie’ Dean (1844-1895) 

Beliau merupakan seorang pengasuh kanak-kanak paling kejam di New Zealand. Beliau telah membunuh puluhan kanak-kanak yang diambil sebagai anak angkat daripada golongan ibu tunggal.

Pelbagai lagi di malaysiasensasi.net

Comments

Popular posts from this blog

Ini Senarai Ranking Tentera Terkuat Di Dunia, Malaysia Di mana?

Apa Itu Ajaran Sesat TUHAN HARUN?

Jasad Ariel Sharon Tak Diterima Bumi