Cubaan Ragut Guna MPV Pula, Saksikan Video Ini

VIDEO : Cubaan Ragut Guna Kereta

PERCUBAAN penjenayah untuk meragut barang berharga daripada orang ramai kini tidak terhad kepada penggunaan motosikal sebaliknya penjenayah sudah mula menggunakan kereta.
Dalam satu rakaman video di laman Facebook Malaysian Crime Awareness Campaign (MCAC) menunjukkan penjenayah menggunakan sebuah kereta MPV untuk menjalankan kegiatan itu.
Video berkenaan yanga hanya selama 19 saat menunjukkan mangsa seorang wanita yang pada awalnya sedang berjalan kaki di sebelah MPV berkenaan.
Tiba-tiba pintu MPV berkenaan dibuka dan beg tangan wanita berkenaan cuba diragut seorang lelaki tetapi gagal lantas penjenayah melarikan diri dengan kenderaan MPV itu.
Kejadian yang berlaku secara tiba-tiba itu sememangnya mengejutkan wanita itu yang hanya berjalan kaki tanpa memikirkan sebarang bahaya yang bakal berlaku ke atas dirinya.
Kejadian berlaku di Desa Aman Puri, Kepong, Kuala Lumpur pada kira-kira pukul 12.26 tengahari semalam, menurut pengguna Facebook yang berkongsi video ini Lim Kwee Han.
Orang ramai diminta berhati-hati jika melihat kenderaan dengan nombor plat ADN 1555 yang kemungkinan digunakan oleh penjenayah. – mynewshub.my


Comments

Popular posts from this blog

Ini Senarai Ranking Tentera Terkuat Di Dunia, Malaysia Di mana?

Apa Itu Ajaran Sesat TUHAN HARUN?

Jasad Ariel Sharon Tak Diterima Bumi