Madah Hatiku

 
Aku coba mencintaiMu Tuhan

 Tapi tidak juga terasa

Aku coba berkali-kali pun tidak terasa apa-apa

Aku fikir-fikirkan nikmat-nikmatMu

Aku kenang-kenangkan rahmatMu

... Agar nampak kemurahanMu

Atas nama Tuhan aku akur

Namun aku belum juga jatuh hati denganMu

Aku susah hati, aku sedih selalu

Mengapa terjadi begini

Mengapa cintaku padaMu belum berbunga lagi

Sedangkan aku tahu

aku akui nikmatMu terlalu banyak padaku

Kalau hendak dihitung tidak mungkin dihitung

Walaupun melalui komputer

Aku iri hati selalu

Cerita dan berita orang soleh zaman dahulu

Hebatnya cinta mereka padaMu

Hilang selera makan keranaMu

Asyik memuja dan memujiMu

Mensucikan dan membesarkanMu

Terutama di waktu malam yang sepi,

di waktu orang mimpi

Mereka memujaMu, merintih padaMu

Mengharap kasih sayang padaMu

Air mata mereka membasahi pipi

Ada kala menitis ke bumi

Mereka merasai Engkau adalah segala-galanya

Engkau adalah hidup mati mereka

Engkau adalah di bibir mereka

Engkau adalah hati jantung mereka

Tapi aku tidak begitu

Aduh kerasnya hatiku

Hingga ini aku belum mencintai kekasih

agungku

Baru aku sedar cinta padaMu adalah anugerah

dan hidayahMu

Bertuahlah dan berbahagialah orang yang Engkau

anugerahkan kecintaan kepadaMu

Aku bilakah lagi Tuhan ?

Dapat sedikit pun jadilah !

Aku tidak putus asa

Aku coba lagi selagi ada nyawa di badan

Di ujung hidupku pun

Kalau dapat sudah cukuplah wahai Tuhan


 
 




JIWA YANG HIDUP ATAU JAGA




BAIKILAH IBADAH

Bersungguh-sungguhlah beramal ibadah
Laksanakan secara istiqamah setiap masa
Kemudian koreksilah ibadah di mana kekurangannya
Kemudian lupakan sahaja
Bersungguh-sungguhlah meninggalkan dosa
Muhasabahlah diri setiap masa tentang dosa
Kemudian rasakan diri kita berdosa
Begitulah sifat seorang hamba
Pandang kecillah dengan ibadah kita
Kerana masuk ke Syurga itu dengan rahmat-Nya
Pandang besarlah dengan dosa kita
Agar kita takut membuatnya
Dan masuk ke Neraka dengan keadilan-Nya
Panjatkanlah doa selalu kepada-Nya
Pintalah taufiq dan hidayah dari-Nya
Kerana itulah jalan kepada-Nya
Kita hamba, haraplah selalu kepada-Nya
Dan baik sangka kepada-Nya


MADAH

 
Create your own banner at mybannermaker.com!

Comments

Popular posts from this blog

Ini Senarai Ranking Tentera Terkuat Di Dunia, Malaysia Di mana?

Apa Itu Ajaran Sesat TUHAN HARUN?

Jasad Ariel Sharon Tak Diterima Bumi